Uw zoekresultaten

Huis verkopen

U wilt uw huis verkopen en overweegt daarbij gebruik te maken van een makelaar. Maar waar moet u op letten als u een makelaar kiest. Ze lijken immers allemaal erg op elkaar. Of zijn deze overeenkomsten slechts oppervlakkig? Wij leggen graag aan u uit waarin Duvekot Makelaardij zich bij de verkoop van een huis onderscheidt van veel andere makelaars.

Want als verkoper van een huis wilt u eigenlijk maar twee dingen. Een zo hoog mogelijke verkoopprijs én een zo kort mogelijke verkooptijd. Daarom investeert Duvekot Makelaardij bovengemiddeld in de communicatie en de presentatie tijdens de verkoop van uw huis. Alle inspanningen zijn erop gericht om kopers op een eerlijke en professionele wijze enthousiast te maken over uw huis. Deze aanpak geeft vertrouwen bij kopers. En dit vertrouwen resulteert in een snelle verkoop tegen een goede verkoopprijs. Het lijkt zo simpel; maar toch onderscheidt dit ons van veel van onze collega’s.

In een vrijblijvend en gratis kennismakingsgesprek komen we bij u thuis om u te informeren over onze werkwijze. We bekijken samen met u het huis, geven een reële inschatting van de verwachte verkoopprijs en informeren u uitvoerig over de verkoopstrategie, het verkoopproces en de voorwaarden. Na afloop van ons gesprek kunt u weloverwogen een keuze maken of onze aanpak bij u vertrouwen geeft.

Ter informatie geven wij u vast een inkijkje in het verkoopproces. Hoe pakt Duvekot Makelaardij de verkoop van uw huis aan? U vindt de basisinformatie in het onderstaande verkoop-stappen-plan. Dit is geen standaardproduct, maar een basis voor maatwerk. Iedere verkoop en ieder huis is immers uniek.

Gratis kennismakingsgesprek en waardebepaling!

U ontvangt tijdelijk een gratis kennismakingsgesprek én waardebepaling. Neem contact met ons op om gebruik te maken van deze actie.

Telefoon: 06 53 345 537

E-mail: info@duvekotmakelaardij.nl

Het Duvekot Makelaardij verkoop-stappen-plan

Niets is zo moeilijk als vertrouwen hebben in iemand die je niet persoonlijk kent. En voor ons geldt eigenlijk hetzelfde. Het is moeilijk adviseren als je de verkopers of het huis niet kent. Daarom nemen wij de tijd om kennis te maken. Kennis te maken met u en uw wensen en gedachten. En kennis te maken met uw huis. Pas daarna kunnen wij u goed en eerlijk adviseren.

Nadat wij uw huis grondig geïnspecteerd hebben geven wij u onze mening over de reële waarde van uw huis. Dit doen wij niet zomaar. Meer dan 20 jaar ervaring in combinatie met een schat aan naslagbronnen (kadaster, gemeente, provincie, verkooparchieven, statistieken en woningdatabronnen) geven een eerlijk beeld van de waarde van uw huis. Vaak sluit dit aan bij uw gedachten. Soms ook niet en dan kijken we waar de verschillen liggen. Uitgaande van een reële verkoopopbrengst adviseren wij u over de te hanteren vraagprijs. Zaken als verkoopsnelheid, oplevering en eventuele marktconcurrentie kunnen hierin belangrijk zijn.

Hoe gaan we de verkoop aanpakken? Een bord in de tuin? Internet? Wel of niet adverteren? En zo ja; waar dan? Moeten er nog kleine aanpassingen aan het huis uitgevoerd worden? Allemaal zaken die voor iedere verkoper anders kunnen zijn. Want veel beslissingen hangen samen met uw huis én uw plannen. Ligt uw huis op een zichtbare locatie? Komt uw huis snel leeg of is de oplevering op langere termijn? Heeft uw woning een bijzondere architectuur? Zijn er mogelijke verontreinigingen of zichtbare gebreken. Alle aspecten nemen we door en uiteindelijk maken we een verkoopplan dat precies op uw situatie is afgestemd. Geen standaardplan maar puur maatwerk. Omdat ieder huis uniek is.

Naast goede afspraken over de strategie van de verkoop van uw huis nemen we ook ruim de tijd om de voorwaarden en de kosten van onze dienstverlening met u te bespreken. Hiervoor hanteren wij een duidelijke tarievenstructuur. Het gehele verkoopproces is onderverdeeld in overzichtelijke modules. Hierdoor weet u exact wat u betaalt en wat u daarvoor aan service en ondersteuning ontvangt. Helder en duidelijk én u betaalt nooit teveel! Alle gemaakte afspraken tussen u en Duvekot Makelaardij worden vastgelegd in een zogenaamde bemiddelingsovereenkomst. Wij hanteren een overeenkomst met voorwaarden die mede zijn opgesteld door de Consumentenbond en de Vereniging Eigen Huis. Zo weet u zeker dat uw rechten goed zijn beschermd. In de bemiddelingsovereenkomst is ook een vragen- en informatielijst opgenomen waarin u onder meer kunt aangeven welke (roerende) zaken u eventueel aan de nieuwe eigenaren wil overdragen.

Nu is het tijd om uw woning zichtbaar te koop te zetten. Hieraan besteden wij heel veel zorg. Gewoon omdat we weten dat je maar één keer een eerste indruk kunt maken. Om de woningzoeker te informeren en enthousiast te maken, maken wij onder meer gebruik van de volgende middelen: Er worden uitvoerige fotobrochures opgemaakt met hoge kwaliteit foto’s, wervende advertentieteksten en duidelijke plattegronden. De verkoopbrochure is zowel digitaal als geprint voor iedere geïnteresseerde in uw huis beschikbaar. Uw huis wordt aangemeld op bekende grote internetsites waaronder funda.nl, huislijn.nl, jaap.nl, duvekotmakelaardij.nl, vastgoedpro.nl en nog diverse andere woningsites. Onze internetsite is 7 dagen per week, 24 uur per dag beschikbaar en toont zeer uitvoerige informatie over uw huis.

Vanzelfsprekend wordt uw woning ook gepromoot via de Social Media. Vanuit onze Facebookpagina kan de presentatie van uw huis eenvoudig gedeeld worden met al uw vrienden.

Ons kantoor is 6 dagen per week geopend om alle mogelijke geïnteresseerden uitvoerig informatie over uw huis te verstrekken. Buiten de kantooruren is ons kantoor ook ’s avonds en in het weekend telefonisch bereikbaar voor vragen of afspraken. Indien gewenst plaatsen wij in de tuin of aan uw gevel een zeer opvallend te koop bord. Een ideale methode om passanten op uw huis te attenderen. De gegevens van uw woning worden digitaal uitgewisseld met alle professionele makelaars in Zeeland. Hiermee kunnen ook zij eventuele woningzoekers informeren over uw huis. Als u dit wilt adverteren wij met uw huis in het woningblad “Woonmagazine Zeeland” of in andere regionale of landelijke kranten of magazines. In het huidige digitale tijdperk zijn echter dure advertenties vaak niet nodig. Het internet is hiervoor een veel voordeliger en efficiënter alternatief geworden.

Zo nodig staan wij ook klaar voor meer bijzondere vormen van marketing zoals het organiseren van Open Huizen, het versturen van mailings of het maken van een promotiefilm van uw woning. Vanzelfsprekend doen wij nooit iets zonder uw goedkeuring. Alles wordt van te voren uitgebreid met u besproken.

Als mensen geïnteresseerd zijn in uw huis maken zij veelal met ons een afspraak voor een bezichtiging. Geïnteresseerden in uw huis worden door ons persoonlijk rondgeleid. Hiervoor nemen wij ruim de tijd zodat de kijkers optimaal geïnformeerd worden over uw huis. U hoeft hier zelf niet bij aanwezig te zijn. Na afloop van de bezichtiging zullen wij u direct informeren over de eerste reacties. Naar wens kan dit telefonisch, per e-mail of met een bezichtigingverslag dat wij in uw huis achterlaten. Zo bent u meteen op de hoogte.

Nu wordt het spannend. De kijkers tonen diepgaande interesse in uw huis. Soms wordt er een tweede keer bezichtigd. Vaak nemen de kopers ook iemand mee, bijvoorbeeld een aankoopmakelaar, een taxateur of een bouwkundige. Ook bij deze tweede bezichtiging zijn wij aanwezig om alle vragen te beantwoorden en de kijkers optimaal te informeren.

Als de geïnteresseerden verder willen gaan met uw woning wordt er meestal een bieding uitgebracht. Wij nemen direct contact met u op om deze met u te bespreken. In dit gesprek adviseren wij u hoe we de bieding het beste kunnen beantwoorden. Uw belangen zijn hierbij het uitgangspunt. Onze taak is het maximale voor u te bereiken. Het gehele proces van bieden en antwoorden kan soms meerdere dagen in beslag nemen. In deze spannende periode zijn wij continue beschikbaar voor overleg.

Er is een overeenstemming bereikt tussen u en de kopers. Wij zullen vervolgens alle gemaakte afspraken opnemen in een professionele koopovereenkomst. Het is in ieders belang dat deze overeenkomst helder en zakelijk wordt opgesteld. Wij zorgen ervoor dat alle partijen de overeenkomst ondertekenen. Vervolgens worden er afschriften aan alle partijen verstrekt.

Als er nog bijzondere voorwaarden in de koopakte zijn opgenomen zoals een ontbindende voorwaarde of een bouwkundige keuring zullen wij erop toezien dat de afspraken hierover goed bewaakt worden.

Na ondertekening van de koopakte zullen wij de notaris informeren. De notaris zal er voor zorgen dat uw huis op de overeengekomen datum zal worden overgeschreven in het Kadaster. Ook zal de notaris de koopsom aan u uitkeren waarbij uw eventueel nog aanwezige hypotheekschuld afgelost zal worden. Voor de definitieve overdracht zullen wij het huis nog een keer samen met u en de kopers inspecteren. Hierbij worden ook de meterstanden genoteerd.

Aansluitend gaan wij samen met u naar de notaris voor het ondertekenen van de leveringsakte. Wij zullen er op toezien dat ook hier alles wordt uitgevoerd zoals wij dit hebben afgesproken.

Uw huis is verkocht. De kopers zijn enthousiast begonnen met de verhuizing. Soms zijn er nog vragen of zijn er zaken niet geheel duidelijk. Daarom staan wij ook ná de overdracht u terzijde om eventuele vragen van de kopers te beantwoorden. Voor ons vanzelfsprekend en voor u een hele geruststelling!

Spreekt deze werkwijze u aan? Neem dan contact met op met Duvekot Makelaardij. In een gratis kennismakingsgesprek nemen wij graag alles met u door.

Contact opnemen

Heeft u vragen over onze diensten? Als u ons contactformulier invult nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Vergelijk objecten